Minden ami háború
  
 

 


Nap képe
 
(többi nap képéhez 
                klikk a képtre.)

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2009-02-08
 
Amerikai szállítójárművek


Jeep 4x4

 
 
Az amerikai hadsereg 1940 júniusában pályázatot írt ki egy „bárhová eljutó" járműre. A kezdeti tervezési változtatások után mind a Ford, mind pedig a Willys hozzálátott az új típus sorozatgyártásához, amelyből összesen 650 000 példányt állítottak elő. Az elsősorban felderítési és összeköttetési feladatokra szánt Jeep olyan sikeresnek bizonyult, hogy hamarosan számtalan más célra, például légideszanterők támogató járműveként, vagy rakéta sorozatvetők hordozó járműveként is igénybe vették. A típust a brit SAS is átvette nagy távolságú sivatagi rajtaütéseihez. Ezeket a példányokat megfosztották az összes kényelmi berendezéstől, és igen erős fegyverzettel látták el őket. A Jeepéi mentési feladatokra, sőt telefonkábel fektetésére is igénybe vették. Különleges, peremes acélkerekekkel felszerelve a típust vasúti közlekedésre is át lehetett állítani. A Jeep a II. világháború összes hadszínterén kiválóan szolgálta a szövetséges hadseregeket.
 
TECHNIKAI ADATOK 

Hossz: 3,33 m 
Szélesség: 1,57 m 
Magasság: 1,14 m 
Súly: 1247 kg 
Legénység: 1+3 fő 
Fegyverzet: az alapváltozatnál nincs 
Motor: "Go Devil" 60 LE-es négyhengeres benzinmotor 
Sebesség: 88,5 km/h (úton) 
Hatótáv: 363 km

 

DUKW

  
 
A Duck (kacsa) néven ismert DUKW először 1942-ben jelent meg. A típus lényegében egy átalakított 6x6-os GMC teherautó volt, amelynek testét csónak formájúra képezték ki. Az egyszerű kialakítású járművet alkalmazni, karbantartani könnyű volt. Több mint 21 ezer példány készült belőle a háborúban, és a szövetségesek összes hadserege szolgálatba állította. A típust arra tervezték, hogy a hajókról közvetlenül a partra tegye ki az utánpótlást, valójában azonban csapatokat, vagy könnyűtüzérséget szállítva mélyen a szárazföld belsejébe is eljutott. Számos nehézfegyver-hordozó változata volt, amelyek közül a rakéta-sorozatvetővel felszerelt Scorpion (skorpió) érdemel említést. Annak ellenére, hogy korlátozott volt a terhelhetősége, és erősebb hullámzásban kiszámíthatatlan teljesítményt nyújtott, a DUKW robusztus és megbízható jármű volt, amelyre gyakran hivatkoztak úgy, mint a szövetségesek egyik háborúnyerő fegyverére.
 
TECHNIKAI ADATOK

Hossz: 9,75 m 
Szélesség: 2,51 m 
Magasság: 2,69 m 
Súly: 9097 kg 
Legénység: 2 fő 
Fegyverzet: az alap változatnak nincs 
Motor: egy 91,5 LE (68,2 kW) teljesítményű GMC Model 270 benzinmotor 
Sebesség: úton 80 km/h; vízen 9,7 km/h 
Hatótáv: 120 km

 

GMC 6x6 'Jimmy'
  
A GMC 6x6 az amerikai hadsereg 1939-ben meginduló szabványosítási programjának keretében készült, amely minden egyes kategóriában csupán két-két típus létét tartotta elfogadhatónak, emellett pedig azt is megkövetelte, hogy ahol csak lehetséges, ott azonos alkatrészeket és szerelvényeket használjanak. A Jimmy néven ismertté váló típust a Lend-Lease egyezmény keretén belül már azt megelőzően átadták a brit hadseregnek, hogy az USA belépett volna a II. világháborúba. A GMC 6x6 minden hadszíntéren - még a Szovjetunióban is, amely szintén tekintélyes mennyiséget kapott belőle - kiváló szolgálatot tett a szövetségeseknek. A Jimmy kulcsfontosságú szerepet töltött be az angolszász hatalmak D-napi partraszállását követően, mert megbízhatóan oldotta meg a fronton küzdő csapatok utánpótlását, ugyanis egészen addig minden hadianyagot teherautón kellett átjuttatni Franciaországon, amíg nem sikerült elfoglalni néhány Németországhoz közelebb eső kikötőt.
 

TECHNIKAI ADATOK 

Hossz: 6,82 m 
Szélesség: 2,44 m 
Magasság: 3,01 m 
Súly: 11 939 kg 
Legénység: 1 fő 
Fegyverzet: nincs 
Motor: egy 106 LE (79 kW) teljesítményű Hercules RXC hathengeres benzinmotor S 
Sebesség: 64 km/h (úton) 
Hatótáv: 255 km

 

M3 

 
 
Az Amerikai Egyesült Államok csak 1941-ben látott hozzá igazán komolyan a féllánctalpas járművek gyártásához, de a háború végére így is több mint 40 ezer ilyen harcjármű készült el az amerikai gyárakban. A típust általában csapatszállító járműként használták, bár volt mentő, híradó és tüzérségi vontató változata is. A jármű valójában olyan nagy számban állt rendelkezésre, hogy egyre inkább az angolszász haderők ismertető jegyévé vált. A II. világháború után a volt szövetséges haderők az M3-ast egyre inkább csak műszaki mentési feladatokra használták, de a háborúban a Szovjetuniónak szállított példányokat a Varsói Szerződés számos állama szolgálatba állította, és még jó néhány évig szolgálatban is tartotta. Az izraeli hadsereg az összes arab-izraeli háborúban alkalmazta, főleg lövészszállító járműként.

TECHNIKAI ADATOK

Hossz: 6,16 m 
Szélesség: 2,30 m 
Magasság: 2,26 m 
Súly: 9297 kg 
Legénység: 13 fő 
Fegyverzet: az alapváltozatnál egy 12,7 mm géppuska; egy 7,62 mm géppuska 
Motor: 147 LE-s hathengeres White160AX benzinmotor 
Sebesség: 64,8 km/h (úton) 
Hatótáv: 282 km 
Páncélzat: 8 mm

  
LVT-2

 
 
Az LVT-2 annak az LVT-1 kétéltűnek a továbbfejlesztett változata volt, amelyet eredetileg polgári célra, a floridai mocsarakban való közlekedésre terveztek. Éppen ezért katonai célra nem bizonyult igazán megfelelőnek. Az LVT-2-est ezért az M3 könnyű harckocsi motorjával és sebességváltójával látták el. A motort kezdetben a jármű hátló részében helyezték el, ami lecsökkentette a raktér méretét. Ezt a gondot a későbbi változatoknál úgy orvosolták, hogy a motort áthelyezték a harcjármű elejébe. Gyakorlatlan személyzetnek problémákat okozott a jármű kormányzása és fékrendszere is. A guadalcanali harcoktól kezdve az amerikai haderő széles körben használta az LVT-2-est csendes-óceáni hadműveleteiben. A háború vége felé a típust Nyugat-Európában is bevetették. Az LVT-2-esnek volt néhány rakéta-sorozatvetős, lángszórós és könnyű ágyús (LVT-A) változata is, de a típus elsődleges feladata mindvégig az maradt, hogy partra tegye a támadó csapatok első hullámát.
 
TECHNIKAI ADATOK

Hossz: 7,95 m  
Szélesség: 3,25 m  
Magasság: 3,02 m 
Súly: 17 509 kg 
Legénység: 3 fő 
Fegyverzet: egy 12,7 mm-es és két 7,62 mm géppuska 
Motor: két, összesen 220 LE (164,1 kW) teljesítményű Cadillac benzinmotor 
Sebesség: max. sebessége úton 27,3 km/h; vízen 9,7 km/h 
Hatótáv: 241 km; vízen 120,7 km 
Páncélzat: 67 mm-ig

 
Mack 6x6
 
  
A Mack már a II. világháborút megelőzően is igen jó nevet vívott ki magának a teherautógyártó iparban, így fontos szerepet kapott az amerikai hadsereg szállítókapacitásának kiépítésében. A cég által gyártott legjelentősebb típus, mérete és teljesítménye alapján a 7,6 tonnás NO 6 X 6-os volt, amelyet mind a brit, mind pedig az amerikai erők elsősorban nehéztüzérségi vontatóként (például a 155 mm-es Long Tom ágyúk továbbítására) vettek igénybe. A típust számtalan feladatra alkalmazta a kanadai hadsereg is. A Mack 6x6-ost először Olaszországban vetették be. Mérete dacára a Mack elég jól elboldogult a bonyolult hegyes terepen ahhoz, hogy a támadó csapatok első hullámával tarthasson. A Mack 6x6 elrendezése hagyományos, a motor elöl, a kétfős, előrehajtható szélvédővel ellátott vezetőfülke középen, a rakodótér pedig a jármű hátsó részén helyezkedik el.
 
TECHNIKAI ADATOK

Hossz: 7,54 m 
Szélesség: 2,62 m 
Magasság: 3,15 m 
Súly: 19 813 kg 
Legénység: 1 fő 
Fegyverzet: nincs 
Motor: egy 159 LE (118,6 kW) teljesítményű Mack EY hathengeres benzinmotor 
Sebesség: 84 km/h (úton) 
Hatótáv: 340 km 
Páncélzat: nincs

 

::MENÜ::

FŐoldal

Cikkek/ Hírek

Navigation

Adj tanácsot 

1. világháború 

2. Világháború

::Forradalmak::

1848 -as forradalom 

1848 Mác. 15.

Őszirózsás forr

56- os forradalom  

2006 Okt. 23. 

Román forradalom

Orosz forradalom

---------------------

Magyar haditechnika napjainkban 

Egyenruhák 

::Magyarország_történelme::

A kezdettől  Trianon-ig

::Egyéb::

Arhívum
Idézet
Rövidítések

LISTÁK

MÁSOK

Játékok

 

 Oldal Infók
 Szerkesztő: Bandi
 Nyitás: 2009.02.14
 Téma: Háborúk
 Böngésző: SlimBrowser
 Email: 
freemail
 URL: magyar-haboru


Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG